ETN på norsk. ETN in norwegian

Da skal jeg forsøke å få til KYC hos ETN:

Level 1 var iallefall enkelt nok, måtte kun oppgi mitt navn, går nå for level 2 eller 3…
.
.
.

.
.
.
Scanning og registering av QR kode i yoti app stopper dessverre opp fordi adressen min ikke kan bekreftes i yeti…

Da kom du like langt som meg. Klarer ikke helt å se noen logisk fremgang herifra ettersom alternativene var å ta bilde av pass eller førerkort, men ingen av disse bekrefter adressen.

Ser at profilen min i yoti også mangler Nationality og Gender (=Other) :smiley:, men det er mulig å sende førerkort som dokumentasjon på dette (altså for andre gang, erstatter tidligere innsending). Det kan se ut som om første innsending kun ble brukt til å bekrefte navnet mitt.
Prøver dette (fra swap details) :+1:

Hmm, “Your Driving License has not been added
.
Snodig at det ikke er mulig å sende inn et bilde av f.eks strømregning som dokumentasjon, må vel bilde av pass for å få dette til…
.
På det jævla førerkortet står det jo bare NORGE/NOREG, wtf hvorfor ikke NORWAY slik at andre folk utenfor norden forstår hvor det er utstedt
.
Regner med at det er mange som har sendt mail til yoti om dette, men jeg skal også sende en til support for sikkerhets skyld… https://yoti.zendesk.com (må opprette egen profil for å få tilgang der)

Sendte akkurat dette brevet til https://yoti.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

Fikk dette svaret som kan tyde på at YOTI ikke kan hente ut og fortolke et norsk personnummer fra 4d. på et norsk førerkort.

Customer Service Support Today at
Hi,
Thanks for contacting Yoti.
We are sorry to hear that, but unfortunately if the document doesn’t specify the gender or the nationality then we cannot add it as we only process the information presented on the document.
In this case we would recommend submitting a document which contains the information regarding your gender and nationality, like a passport for example. The passport would be the best solution for this issue.

rant Skulle tro jeg var en kjønnsløs ape uten id-papirer fra en adresseløs stråhytte i Afrika /rant

Tror jeg er i ferd med å gi opp å få til å registrere en fullverdig YOTI profil. Kanskje heller satse på direkte registering av KYC opplysninger hos ETN :+1:

Yoti-support hadde lukket forespørselen min som SOLVED :thinking: , men jeg sendte likevel en follow-up

#73XXX (Follow-up question, not solved in my opinion)
Thank you for your quick response, but your answer surprises me because my drivers license do provide information about my Nationality and Gender.

Any typical norwegian drivers license states it is issued in ‘NORGE’ (the norwegian word for NORWAY)

4d. on this license states my ‘Norwegian 11 digit social security number’:

First 6 digits are date of birth (Day/Month/Year)

The last 5 digits are a bit more complex:
7th + 8th + 9th number is an 'Individial number’

The 9th number is GENDER (odds equals MALE, evens equals FEMALE)
10th and 11th digits are control numbers based on a "modulus 11 formula"

Neither my drivers license or my passport state my address. How can I ever be fully verified with YOTI when there are no digital verification services of my norwegian ADDRESS available ?
Kind Regards,

Jeg har nå vert i kontakt med YOTI for å finne en løsning på å få bekreftet min adresse i Norge, men det ser ut til å forbli uløst. Med andre ord må dette sannsynligvis gjøres med Electroneum direkte.
Legger ved meldingen jeg sendte YOTI og det endelige svaret jeg fikk.

etter litt frem og tilbake endte jeg opp med dette svaret fra YOTI:

Neste steg blir nå å ta kontakt med Electroneum for å få bekreftet min adresse.

Bra jobba, følger med slik at jeg vet hva jeg må gjøre, tommel opp

Jeg fant denne kommentaren i en annen tråd:

“I’ve read somewhere that the team are aware of these issues and they will enable a different KYC route for users who can’t verify their address using Yoti. This is important since a large part of Electroneum’s users will be in third world countries where residences don’t always have proper addresses.”

Vet ikke sikkert før vi får dette bekreftet fra Electroneum direkte, men det høres mye mer fornuftig ut enn at alle skal måtte mase på electroneum direkte for å få gjennom denne adresse verifiseringen.

Har nå fått registrert adressen hos Electroneum, brukte Yoti appen for å scanne QR kode.

Hvor dan? jeg har lagt inn adressen i YOTI og scannet koden men de kunne ikke verifisere den.

Prøv på nytt nå :slight_smile: Hadde samme problemet tidligere i dag.

Hvor finner jeg TAX Number?

Oppga person nr, nå er nivå 2 pending

Tax number = Person nr…

Ser ut som om electroneum nå aksepterer yoti profil hvor kjønn og adressen ikke er verifisert.
Scannet QR koden akkurat og er nå i gang med Level 2

Da er Level 2 Godkjent, gikk nok så fort 1-2 dager. Bare å vente på Level 3 nå :slight_smile:

Hvilke dokument må jeg laste opp til for nivå 3, fikk akkurat nivå 2:)

Jeg fant det
lønningsslip, bank dokument eller brev fra arbeidsgiver.

Jeg bruker denne børsen, er ikke så kjent med den etter oppgraderingen da den er litt forandret, men det kommer. Det som er litt greit er at jeg har lånt ut 22K med ETN som en prøve til en dags rente på 0.036%. Virker det greit så tenkte jeg å låne ut 100-200K, alt som kommer inn er +